12.04.2009

Sansür ve Atatürkçülük

Atatürkçü Düşünce Derneği'ne...

Bugün gazetelerde google'ın kapatılmasına ilişkin talep ile savcılığa gittiğiniz yazıyor.Gerekçe ise google araması sonucunda bulduğunuz bir takım Atatürk karşıtı video'lar.

Ben de Atatürk'çüyüm ve hatta iddia ediyorum ki sizden daha Atatürk'çüyüm. Çünkü ben Atatürk'ün bu gençlik için istediklerinin, hayal ettiklerinin gerçekleşmesini istiyorum. Onun eğitime verdiği önemle, eğitimin önem kazanmasını, okuyan - yazan -düşünen bir toplum olabilmeyi, çağdaş medeniyetler seviyesine çıkabilmeyi istiyorum; sansürün pençesinde kıvranan, İran, Suudi Arabistan gibi ülkelerle birlikte internet sansürü uygulayan, interneti özgür bırakamayan, bence bir nevi kitap yakan ülkeler arasında olmayı değil.

Oysa siz, Atatürkçü Düşünce Derneği olarak, "Atatürk" bahanesi ile, O'nun fikirlerine, öğretmeye çalıştıklarına tamamen ters bir şey yapıyorsunuz. Binlerce insanın kaynak olarak kullandığı bir web sitesini kapattırmaya, insanların günümüzün en önemli mecrasına erişmesine sekte vurdurmaya çalışıyorsunuz.

Bu mudur Atatürkçülük? Sansür gerçekten Atatürkçü düşünce ile bağdaşıyor mu sizin için? Bağdaşıyorsa, ben sizi yanlış anlamışım çünkü. Eğer bağdaşıyorsa, Atatürk'e bir hakaret var diye bütün Google'i bu insanların elinden alacak kadar, bunu riske atacak kadar bencil ve dar kalıplar içinde düşünüyorsanız siz Atatürk'çü asla olamazsınız.

"Beni görmek demek behemahal yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir."

Siz onun fikirlerini anladığınızı mı düşünüyorsunuz? Anlıyorsanız, neden A.O. gibilerin bu ülkeye yaptığı kötülüğü bir de siz yapıyorsunuz? Anlıyorsanız, neden bu ülkenin bilgiye erişiminin kısıtlanmasına katkıda bulunuyorsunuz?

Kapatılan web siteleri ya da yakılan kitaplar... Ne fark var? Atatürk'e hakaret eden bir kitap bulsanız, onu da yaktıracak mısınız? Bu çağda kitap yakan zihniyete dönmemizi mi isterdi Atatürk? Peki siz bunu yaparsanız, bunun sonunun nereye gideceğini görebiliyor musunuz? Göremiyorsunuz belli ki çünkü at gözlükleriyle bakıyorsunuz.

Atatürkçü Düşünce Derneği olarak sizin sansüre savaş açmış olmanız gerekirdi esasında geçin şunu yapmayı.

Ben artık sizin samimiyetinize inanmıyorum.

Bu hatadan tez zamanda dönmeniz dileğiyle.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Görüslerinize katılıyorum ağzınıza sağlık... Atatürkçü Düşünce Derneği'nin hatasını anlayıp sikayetini geri cekmesi gerekmektedir...

wolkanca dedi ki...

yasak(: http://video.google.com/videoplay?docid=7399273027739858872

Unknown dedi ki...

yapılan suç duyurusu http://sitesigoogle.com/site/kemalizminkarinagrisi/Home sitesi hakkındandadır kimse olayları çarpıtarak kemalizmi karalama sansürleme amacına hizmet etememlidir saygılarımla.

Unknown dedi ki...

Kemalizmi ya da Atatürkçülüğü karalamak haddim değil. Asla da hedeflediğim bir şey değil.
Ama internet sansürü konusunda gayet yüz kızartıcı bir noktadayken ülkecek, yanlış uygulamalar almış başını gidiyorken, ADD gibi bir kurumun sansüre akrşıyız diye bas bas bağırması gerekiyorken, sansürü destekler tavır alması, savcılığa gidip site kapattırma yollarını tercih etmesi beni şaşırtıyor. Ben başka tülü bir savaş beklerdim kendilerinden. Ne bileyim, belki de o siteyle birebir çözmeye çalışmlarını vs...
Ben; A.O gibi bir tavırla sansürü desteklemeyi, kafayı kuma gömmeyi, site kapatmayı, ya da kitap yakmayı Atatürkçülük ile bağdaştırmadığım için bu yazıyı yazdım.
Türkiye'yi İran gibi, Suriye gibi, Suudi Arabistan gibi ülkelerle birlikte internet sansürcüsü kategorisine koymak değildir, Atatürk'ün mirasına sahip çıkmak.

Adsız dedi ki...

Şikayeti geri almakla uğraşacabileceklerini sanmıyorum, dünkü operasyondan sonra biraz zor :)

Zaten işleri Atatürk'ün izinden gitmek değil, adını kullanmaktı. Üzerlerine vazife olmayan ne kadar iş varsa bulaştılar itinayla.

Devirleri kapandı...

sadunkal dedi ki...

Ben de benzer bir email yolladim kendilerine:

"Eger Google'i iletisime kapattirabilirseniz Türkiye'de, hakkaten ülkeyi bir adim daha geri götürür, iyice cahillige mahkum edersiniz. Biraz düsünün tasinin öyle hareket edin lütfen. Bir kitap size ters gelirse bütün kütüphaneyi kapattirmak gibi birsey sizin yapmaya calistiginiz. Internetin tam olarak nasil bir sey oldugu konusunda cok fazla bilginiz yoksa da o konuda tecrübeli bir danisman edinmenizi tavsiye ederim. Gayet akli basinda genc insanlar taniyorum size yardim edebilecek.

Bununla beraber YouTube'un da tekrar acilmasi aslinda sizin gibi bir dernegin arzuladigi, ulasmaya cabaladigi bir sey olmali aslinda. "Atatürkcü" Düsünce Dernegi cagin biraz gerisinde kalmis gibi görünüyor yani neticede. Haberiniz olsun... Atatürk'ün cagdasligindan, ileri görüslülügünden eser yok ortada. Cok tepki alacaksiniz, hazirlanin. Öte yandan derneginiz tüm güvenilirligini yitirse dahi belki Türk halkinin aklini basina getirir bu cahilce eyleminiz, o acidan iyi bile olmus olabilir belki. Bekleyip görecegiz artik..."

Sasirmasin kendini Atatürkcü sananlar "Ne oldu güzelim Türk halkina?" diye, cevap kendi iclerinde gizli.

sadunkal dedi ki...

Simdi görüyorum ki, ADD nin internet sitesinde, söyle bir aciklama var:

"Basında yer aldığı gibi GOOGLE’un kapatılması gibi bir talep söz konusu değildir. Kamuoyunun GOOGLE’e bu kadar sahip çıkmasının yanında Ulu önder Mustafa Kemal ATATÜRK’e yapılan hayasızca ve saygısızca hakaretlere aynı duyarlılığı göstermemesini de anlayamamaktayız. Şunu unutmayalım ki halen yürürlükte olan Atatürk’ü Koruma Kanunu gereği Cumhuriyet Savcılığı bu gibi durumlarda resen harekete geçme yetkisine sahiptir. Zira yürürlükte bulunan bir yasanın ihlali söz konusudur."

Basina da bir email atmak lazim anlasilan...

Ancak yine de Google degilse bile, hangi nedenden olursa olsun bir internet sitesinin kapatilmaya calisilmasini da pek akilci bulmuyorum. Herkes istedigi bilgiye ulasip, ona göre dünya görüsünü olusturabilmeli. Neyin dogru, neyin yanlis olduguna karar vermek kimsenin sorumlulugu degil. Makul sansür diye bir sey yok bence. Yukardaki kitap yakma benzetmesini gayet yerinde buluyorum o acidan.

Anayasa'ya göre gercekten izin veriliyor mu bu sekilde sansüre? Kitaplarin yasaklanabilmesi mümkün olduguna göre internet sayfalarini da kapatabilirler mantiken. Sansüre-Sansür.org aslinda anayasa ile mi mücadele ediyor?

wolkanca dedi ki...

şu gerizekalı spamcılar için şu blogu ayarını düzeltsenize kardeşim bu kadarda sansüre sansür olmaz :D kontrol edeceksin.

taylan akpınar dedi ki...

ya arkadaşlar bu google ve youtube inanılmaz paralar kazanıyolar.. reklam alıyolar Türk firmalardan pekı vergısini verıyolar mı hayır...
peki diğer taraftan adamlar pkk nın Türk askerlerını nasıl öldürdüğünu gösterir propaganda videolarını siliyolar mı hayır...
peki Atatürk'e hakaret eden videoları siliyolar mı hayır.. eloğlu acdadnıza küfrediyor sırtınızdan para kazanıp vergi vermıyor siz özgürlükten bahsediyosunuz.. bide neymiş efendim herkesden çok Atatürkçüymüşssünüz.. ya işinize gelirse milliyetçi işinize gelirse ümmetçi vatansever oluyosunuzda adam gibi adam olmayı beceremıyosunuz.. dünyanın ençok para kazananan firmalardan bi tanesi google ama o da türkıyeye vergisinı ödemıyor. nerde sizin vatanseverliğiniz... syg